lördag 18 april 2009

Lördag.

Som jag sa, loppis en tidig lördags morgon är toppen. Även om jag hostar mer än mitt bästa. Det var härligt att träffa sofie.
Jag hittade en fin kakburk, den gav jag till en gammal tant, hon var så snäll att jag fick hennes termos. Den ska fugera så jag jag tycker att picknick nästa. När jag är frisk vill säga. Det är sådana människor som tanten som hon som ger mig tron på människan.

Jag köpte även ett litet fat att lägga te kulan på. Med träd, och blått, fint. Jag och sofie har sett en hel sådan fin servis någonstans, men vi minns inte vart. Men nu har jag i alla fall ett fat, en början.
Sedan satt vi i solen på torget och pratade om ovissframtid. Innan vi provade underkläder på Twilivt, storsade på kappbahl, och Inidska. Innan jag åkte buss hem, cyklen står hemma så länge jag har denna hosta.
I dag har varit jätte fint väder. Och karin bosyes dikt säger sanningen för "visst gör det ont när knoppar brister, varför skulle de annars tveka" Trädet utanför mitt fönsters knoppar de tvekar. Men en dag så har de nog åxo funderat klart.
Se vilka fina fynd jag hittade i dag!




Vad sägs som en kopp kaffe i en termos ifrån 50 talet?
Kan väl inte bli mer flott?


Här är det lilla fatet, fina träd.

Hundra elva hostattaker efter det sitter jag nu och bloggar. Jag har precis pratat timmar med en pojke som jag önskade var närmre mig än vad han är. Vi kom inte fram till något, mer än att vi ska skriva listor. Om livet.

Nu lyssnar jag på jesus christ superstar på spotify och jag är så glad för att jag hittade den musiken där! Helt otroligt, heja Spotify!
Jag gillar låten "sista måltiden", och framför mina ögonlocken ser jag musikalen om igen och igen.
Hela dagen har kännt som en söndag, fast det är ju lördag. Knas!

I kväll ska jag se en film och äta grillat.
Gott, Gott!

Inga kommentarer: