tisdag 21 april 2009

Här kommer våren.

Här kommer våren till Halmstad. Det går alltid lika sjukt fort, jag försöker suga in varje ögonblick då en knopp blir blad, då ett frö blir blomma.
Omöjligt. Men världen är så vacker nu.
Snälla tryck på STOPP. Vänta lite nu, jag vill inte ha sommar. Jag vill ha det precis så här nytt ,vackert och förlösande som det är precis nu.
Ändå känns det som jag inte har ork att ta till allt, det är som vanligt mycket snurrar i huvudet och sjukdomen biter sig fast med ett svagare grepp men ändå.

I dag var jag med på en helt onödigt tema dag i skolan och pojken med de vackra ögonfransarna var sjuk. Allt känndes allment meninglöst om inte, men nu så var det så att Milla och jag hamnade i samma lag det var liksom tur det.
Jag övervägde flera gånger att bara gå där ifrån, men kom inte på en tillräckligt bra ursäkt för mig själv liksom. Så jag blev kvar, sedan kom vi på att i dag var dagen sofie skulle klippa håret. Så jag följde med henne, läste skvaller och drack atomatkaffe.
Innan jag och sofie satt och såg på bilder ifrån Hennes paris resa, vandrade runt i London med googel map (helt sjukt, hur fungerar det?) Innan jag övningkörde lite och kom hem och blev allment lam och sällskapsjuk.
Jag ringde Milla, och insåg. Att hällre havergrynsgröt än tillsammans än fläskfilé ensam, så jag tog med mig en falukorv till henne. Vi tillagade den utsökta maträtten, stekt falukorv och snabb makaroner med ketchup. Mumms!
Sedan skulle milla plugga. Jag cyklade hem!

Sedan tror jag att halva halmstad ska på interjuv på wild west steak house. Jag med.
Anatar att vi ses där!
Kul :)

Inga kommentarer: