fredag 3 april 2009

Åretsförsta glass och tidigt morgon promenad.



vem faller inte för dessa ögon?
Alltid svårt att säga nej till dem.


Jag ställde klockan en timme för tidigt, men vad gör det. När man är hundvakt åt en tax, micke. Som inte vill annat än gå ut och gå med min klockan halv sju på morgonen. Det var kallt, solen var på väg upp och allt var vackert. Jag försökte fånga ögonblicket, det gick väl sådär. Men ni kankse kan förstå hur fint det var, i alla falla lite.
Sedan drack jag en kanna te, filosoferade och körde till skolan.

I skolan fick jag den glada nyheten att vi inte hade kulturhistoria, och naturkundksapen går alltid lite smärtfriare med Marcus på fredagar.

För att fira livet, påsklovet och det faktum att vi inte hade kulturhistoria. Åt jag sofie och Frida glass i picasso parken i solsken.
Jag har förkärlek till picasoparken, våren och hur solen glittrar i ån.

Det är påsklov och jag ska inte göra något särskilt, träna, plugga, städa, hålla på med körkortstjohej, träffa vänner, träffa släckt, äta godis, gå på stan, kanske ha picknick typ. Inte särskilt glammigt, men himmla skönt.

Inga kommentarer: