söndag 19 april 2009

En söndags mondags sång.

Nej, vi blir inga barnflickor i fina salar. Vi ska inte putsa trappor, eller åka limosine. Lika bra det, för vem vet vad som döljer sig under den väl polerade fasaden.
Vi ska hjälpa vänliga, vanliga människor. Inte veta bättre typer.
Ändå gick luften ur än lite i går, det som fyllt oss i veckor försvann. Jaha, då var det över. Nästan som när man gör slut med en söt pojke. Vad ska vi tänka på nu?
Det har hjälpt oss att komma till nya insiketer och förvirrat oss mer än någonsin.

Söndagen var jag trött av allt hostande, passade lill killen, och skrattade när han kastade mackor på golvet. Jag sov mycket, tog medeciner och försökte göra vettiga saker. Men det blev aldrig så, hängde lite itelefon med de verse människor.
Försökte klura ut nya saker, och insåg att jag är så trött på skolan att jag knappt förstår hur jag ska orka in i det sista.

I dag är det måndag, jag vaknade friskare. Solen skiner och jag tycker det är dumt att jag inte kna cykla till skolan. Det får bli buss tills jag kryat på mig lite till.
I dag har jag textil, och ja körkorts teori.
Ska njuta av att jag mår bättre, av solen och äcklig skolmat.

Obs, dags att rusa.
Hej hopp.

Inga kommentarer: