lördag 4 april 2009

Det är inte så noga. Men tack så himmla mycket

Det är lördagsnatt och inte minusgrader ute.
Jag har precis kommit hem ifrån ett hus som är lika fint som ett vackert slott. I slottet har jag saverat, disat och lagt upp mat, skrattat med frida och finulat. Mot betalning, men det är så trevligt att jag hade kunnat göra det gratis. Men lite extra klirr i kassan säger man inte nej till.
Jag lyssnar på stillsammusik och min jorglob sprider ett fint ljustsken över mig och rummet.

Jag borde sova, men jag är så där rastlös som jag lätt blir sena nätter. Jag borde sova men kommer aldrig i sängs.
Det är söndag i morgon, och jag ska plugga bort dagen. Jag drömmer om att kunna skriva klart strindbergs analysen på EN dag.
Hrm, drömma kan man.

I natt gick jag i sömnen och pratade om vägskyltar, det har gått för långt.
Jag vill drömma om en vis person i stället för om vägskyltar.

Inga kommentarer: