lördag 25 april 2009

Fredag: Flyttfåglarna återvänder, när kommer du?

Välkomhems festen blev blev lyckad.
Vi var i ett stort fint hus, med en stor trädgård, med en liten pool och en lagom stor bar vid poolen. Våren natten var kylig, himmlen stjärnklar, alla var glada.
God mat och trevligt folk.

Flyttfåglarna har återvänt, det är en sent natt i vårt vardagsrum. Natten och vi pratar om livet, vi pratar om Austarlien, Tahland, språk, skola, mobbing, kläder, och vaderingar, vi kan sammanfatta det som livet. Vi pratar i två timmar.
Storebror fråga om han får sova på mitt golv, på en hård madrass. Klockan är sent, nästan morgon.
Självklart, han pratar om äventyr tills han somnar. Vi vaknar av solen, vi pratar om brev, om livet här hemma och allt är mysigt.
Han dricker Oboj, jag dricker te.
Allt är fint, för han är världens bästa storebror, min storebror.
skönt att ha honom hemma.

Nu så antar jag att man borde plugga naturkundskap. Jag önskar att jag kunde känna mig mer insperad. Med tanke på de få timmar jag sovit blir det nog att jag pluggar i morgon i ställe.
Jag vet allt för väl att jag tar studenten inom en snar tid, man orkar liksom inte längre.

Bilder.



Ett stort fint gult hus.



Tiltugg.


Lillkillen, mormor och en häst.



Jag och min älskade storebror Anton.
Vit och svart typ :)

Anton och Hanna.

Barhäng.


Inga kommentarer: