fredag 21 mars 2008

Värdspoesidan.

I dag är det värdspoesidan.
Detta är tyvärr inte fått några större rybliker och till alla poeter vill jag säga sträck på er och skriv en dikt, plantera solrosor och ordet ska vara fitt men fänglande.

Ord är bara ord och en gång skrev jag poesi på väggar, sarvetter, brev, dagböcker, och antekninsblock.
Jag skrev små lappar och placerade dem i folks munnar, jag öppnade upp bröstkorgar och det var aldrig ett tvång.
Orden bara kom, plopade upp meningar som skreck att få komma ner. Poesi i blodomloppet och tussentals bort klottrade antekninsblock finns det överralt.
Kanske är ordet förjänligt, när jag läser det jag skrivit, eller så häpnar jag.
Jag tror att jag har förlorat orden, eller glöden.
Men jag skriver än alltid, jämt det finns där.


Kankse är jag inte alls poet så som de kallade mig
som jag strävade efter och sökte förklaringar till
Kankse spelar det ingen roll
För mig är poet så mycket mer än ord det är ett levnadssätt och jag har bara träffat en sådan.
Här hade jag tänkt att lägga upp något skrivet men hittar inget så jag hoppar över.

"Poesi och visor är inte saker man hittar, utan det är saker som hittar en, och det enda man kan göra är att gå där de kan få tag på en."
- Nalle Puh

Till sist vill jag säga att utan för mitt fönster faller det snö blandat reng.
Jag låg vaken i timmar i natt och vred mig, samvetet vrider sig som en kniv
För jag vet att det var ett sne steg för mycket
Jag ringer och snackar i 145 km i timmen han säger inte så mycket men det han säger går in i mig och det känns bättre efter åt.
Jag ser en sorlig film och gråter för jag är rädd för att dö "my life white out me"
Dagen förflyter och nu kommer snart Sofie och frida och milla för pizza time och vuxna människor.

Så här är det.
"Jag skriver om allt för att veta att jag finns, minns mer än vad jag borde hela livet blir en film, ....en flyt väg här i från jag var son till en revolutionär född via micor fon...
Vi gör det här för att vi måste vi gör det här för att det går" - Nawid Modiri


1 kommentar:

Anonym sa...

Stavningen-bättring!