söndag 23 mars 2008

Påskafton.

Hela släckten sammlades hoss mina kussiner för att äta påsk mat, sjunga falska snapps visor, flumma med gitarr, äta tårta, och dra skämt och kvällens största fråga var. "När är nästa, är det nu eller den efter"
Vi firade även min kussin som fyllde år och sjön "Ja må han leva" Och delade ut paket.
Man kan säga vad man vill om sin släckt men visst är man glad att man har dem. Tror att det finns någon hatkärlek, fast det är förstarkt ord. Mycket mer kärlek än hat.
Jag kollade i alexandres högskole och universitets katalåger jag hoppades på att finna ett yrke där jag kände wow detta är min grej! Men det gjorde jag inte
Men jag hittade lite mer exakt vad som krävs för att bli sjökapten. Det var matte C och fysik A.
Och där sprack den drömmen tyst viskade jag och min kussin föreslog komvux. Men jag vetinte. kankse bara en fånig dröm som jag nu fått för mig skulle vara min grej.
Om man hade varit matros i 18 månader var man garandterad plats, om mitt liv är ett stormigt hav där det ibland blåser strom, där det ibland inte blåser alls, och ibland är jag så sjösjuk att jag bara vill spyupp allt och be havet att sluta retas, att det ibland är så att jag inte ser slutet på seglatsen och ibland så förgylls mina nätter under stjärnklara himmlar.
och om jag har vairt ombord på det här fartyget i 18 år nu, kan ni inte ge mig en plats på göteborgsuniversitet som sjökaptem då?

Kvällens outfit.


påskägg.



ost.



Inga kommentarer: