måndag 3 mars 2008

Måndag och fågelkvitter.

Jag vetinte riktigit hur jag ska börja
Men dagen började med att jag vaknade fem och inte kunde somna om
Men det var precis som det inte gjorde något.
Jag var hyfsat pigg och sömn druket gick jag igenom alla tankar som snurrade runt.
På någotvis kom jag och tänka på solrosor.
Och en gul vatten kanna.
Tänkte på en dikt jag läst för länge sedan om en flicka som sväljer körsbärs tjärnor och att hon väntar hela livet på att vackert körsbergs träd ska växa inom henne och att det ska blomma så där vackert ut igenom munen. Jag tror i alla fall att det var så..
Tycker det var vackert och brukar ibland tänka på det.
Världen är som vackrast när körsbergs träden står i blom.

Fåglarna kvttrade på ett helt nytt sätt innan
Så intensift
så vackert
Jag skulle så gärna vilja veta vad de sjöng om
Eller vad som var så intressant att prata om
ja sa till en främmling att våren är på väg
samtidigt som en kall vind blåste rakt igenom mig
som fick gav mig gås hud ända in i hjärtat
jag tänkte att om inte den dära våren kommer snart kommer jag frysa ihjäl

I dag har jag träffat en tjej som hete anneli fast ville vara en casandra
Hon hade en förklaring och det gjorde på något sätt ett intryck på mig
Tänkte att undra om det är så lätt att om man kan kalla sig för något annat
blir man något annat?
Mina fingrar har fått dansa över stålsträngar, och sakta men säkert har jag lärt mig lite nya saker.
Sedan har jag pluggat.
vissa saker orkar jag bara inte börja med för att de är så jobbigt.
Det är jobbigt att det är jobbigt.

Jag borde lägga mig i sängen, dra täcket över huvudet
och glömta all stress för ett tag

Inga kommentarer: