söndag 16 mars 2008

Öppna ditt fönster, släpp in fågelsång.


Öppna ditt sönster, släpp in fågelsång.
Blommorna stäcker sig emot himmlen

Jag vaknade med söndag
Söndags kännslan låg i kroppen, tröttheten, lamheten, huvudvärken.
Kännslan av söndag
Men i dag har varit en jätte trevlig söndag. Jag promenerade i väg till min syster och myste med min sysster son och bakaadevofflor och drack te.
Sedan åkte vi ner till havet och gick en lång promenad i solsken. Underbart.
Det var min kärlek till havet som tog oss ut med vinden i håret och smaken av salt. Såg jag ett fartyg i horrisånten, hörde vågornas andetag och måsarnas skri.

Milla kom över, vi gjorde god kvälls mat och såg på parlamentet
Och jag har ju sagt att jag nu mera aldrig vill stödja melodifestivalen.
Men nu börjar jag tröttna lite på Björn Gustafson. Alltså, det är inte så att jag inte tycker att han är rolig, för jag precis som resten av det svenskafolket skrattar väl åt hans skämt och ler emot hans sånger.
Men jag blir trött på hysterin runt honom!
Jag blir trött på av att folk skrattar bara för att man skrattar åt honom för han ska vara rolig fast han inte är det så skrattar alla för han är någon som man skrattar åt. Förstår ni vad jag menar?
Sedan att alla andra tjejer jagar honom kan ju inte göra saken lättare.
Nej paus för mig och jag tycker finländaren på parlamentet var bra mycket snyggare. Oh vilken dialekt!
Findland nästa?

Nu är mina ögonlock så där trötta igen.

Inga kommentarer: