söndag 9 mars 2008

Det ska ju vara dans dans dans.

jag snurrar runt, runt.
Jag kan inte fiksera blicken men känner hur det kittlas av lycka i maggrupen.
Hela världen gungar och jag stutsar runt
jag skriker och sjunger falskt
"Det skulle ju vara DANS DANS DANS!" Och ena oslagbara låttexten efter den andra.
Känner att rösten sviker mig och blir lagom yr
Jag har studs i mina dansskor och då är det helt omöjligt att stå still.
Det är konstigt och undrerbart hur man kan dansa sig lycklig.

.skrattar.
.snubblar.
.dansar.
.andas.
.lever.

Mina egna hjärtslag blir musiken rytm


En lagom stökig natt buss
En Nattlig promenad igenom sovande kvater
och nattliga bilar
Inga stjärnor på himmlen
Små snack och timmarna går
En trötthet och utmattad lycka för att somna in
och vakna upp i en söndag
Som är jämngrå, passar min kännsla i kroppen
Passar mina sinnesrörelser.

Tack för en lyckad fest.

Inga kommentarer: