söndag 2 mars 2008

En söndag då molnen sundvis gav vika.

De tjocka molnen spricker upp, i samma takt som hennes leende.


Det är söndag.
I dag var de tänkt att jag skulle begrava mig i läxor
Men har i stället gått en lång promenad med en pojke med vackra händer
Vilket var bra mycket trevligare
"för att ta måsten i andra hand" - LW
Jag såg molnen städigt ändra nya mönster
skrattade, och var lycklig över att tjocka måln skingrades
Ibland gimtade solen fram, det giltrade till i hans ögon och vi vandrade under stjärnklara himmlar.
Jag såg ett fartyg lämna hamnen för att ge sig ut på öppet hav
Jag tänkte att ja en dag är det jag som skricker "Släpp ankar, nu ger vi oss av. Skepp och hoj!"
Alla vägar har sitt pris och vi får se vart min leder.

Även om jag bara gjort en grej på min "att göra lista" Och att det gjordes halv hjärtat och halv dant. Så känns det helt okej, man kan ju egentligen inte lista upp allt. Det är en dag i morgon och det är början på en vecka som jag faktist lite längtar efter jag har tagit mig igenom.
Det är inte så jag vill ha det, men skolans tunga böcker kommer tunga ner mig. Med tiden, jag kan känna det. Jag ska göra mitt bästa för att sprida solsken och måla reng bågar över himmlar valvet. Men tanken på naturundskap i morgon 08:10 känns inte lockande.

I kväll har jag druckigt te och ätit blåbärs paj, finns det något bättre sätt att avsluta en bra dag på?
Nu sitter jag här och lyssnar på en lånad skiva och bob hund. "tralala lilla moln tuss kom hit ska du få en puss". Så fint, känns vårigt.
I dag har jag haft på mig mina converse och det är faktist första steget emot våren.


"allt var så konstigt men så förbannat kul"
- LW

Inga kommentarer: