torsdag 6 mars 2008

Torsdag.

En härlig tordag
I morse hörde jag reng dropparna falla
Och glatt tog jag på mig min rengrock och det är nog
precis därför det har varit solsken hela dagen
Nu lyser stjärnorna på himmlen.

Men efter att ha kämpat mig igenom matte och italienska
tog dan faktist slut
Jag köpte en kläning på myrorna som och sofie sydde upp
faktist mer sofe än jag
För mig var det lite mer
se och lär
Frida mådde inte bra och var tvungen att gå hem, inte bli sjuk inte nu
Fast när är det egentligen en bra tid att bli sjuk?
Jag och sofie buggade
inför nästa helg
så jag blev helt fulld av glada toner, skratt och förväntan
I slutet handlar det ju ändå om
att det får bära eller brista

Den kvinna som ville be för mig i sommras
Hon som sa att vi skulle säs i himmlen
vi ses redan på jorden
på väg emot kärleken
Hon tar samma buss som mig ibland
och jag undrar om hon vet vart hon är



"En dag jag allt,
jag kunde låta tiden vara,
känns som andra sidan jorden,
vi kanske hade alla svaren.
Jag har kämpat med en dröm,
jag ville inga brusta hjärtan,
inga slitingar i blodet."

-winnerbäck

Inga kommentarer: