tisdag 11 mars 2008

Jag har ingen aning men jag gillar kännslan.


Jag ska åkta till alla städer och söka efter dig.


Vet ni?
Ibland de bästa jag vet är när jag kastar mig in i saker som jag inte alls vet om det är särsiligt genomtänkt. Jag gillar impulsivitet. När jag måste fråga mig själv:
"Vad håller du på med?"
och mitt eget svar till mig själv blir:
"Jag har ingen aning men jag gillar kännslan"
Detta händer allt för sällan för jag säger emot mig själv när jag gillar att planera, sätta tider och datum. Sedan är det tyvärr så att impulsivitet kostar oftast lite mer och min studen ekonmi är så där härligt instabil och ständigt ute på hal is.
Helt enkelt gillar jag när jag blir lite yr och känner hur mitt hjärta fladdrar bakom bröstkorgen. Då känner jag att jag lever.

Och nu i dag hände det igen.
Damer och herrar JAG OCH SOFIE SKA PÅ UNGKULTURSDAGARNA I STOCKHOLM.
Det började som ett förslag ifrån sofe och nu så är vi anmelda. Utan att veta hur vi ska ta oss dit, eller vad kostnaden för hela kalaset kommer att sluta på. Men jag har en magkännsla att det kommer bli jätte roligt.

Sedan är det så att solen har glimmtat till och frida sa till mig att jag såg ut som en prinnsessa i min klänning och den kommentaren gjorde min dag :)
Jag har tagit mig igen den och en eftermiddag med te drickande och milla och ett halv hjärtat försök att plugga klagar jag inte.

En sak till att jag såg en jätte intressant dokmentär om hundar på svt 2 i går och om någon har några frgåor om hur man krosar hundar eller hur de fungerar så har jag jätte mycket intressant att för medla till er.

Jag vill bara säga att Håkan Hellström släpper nytt album den 26 Mars och jag längtar väldans mycket dit. När jag lyssnar på den nya låten

"Jag kommer inte höra av mig igen och jag kommer inte ta skulden
så däg det och få det gjort det finns bara ett enda sätt att brinna upp"
- HH Lång, lång tid.

När jag läser titlarna på den nya albumet, ohohoh så ska jag se honom live i sommar. Oh! Då ska jag dansa mig så där helt bortom allt. Och leva på det vis man bara lever på konserter.
Det fina med konsertter är att det gör en så lycklig och att när man lyssnar på artisten kan man få tillbacka fragment av det lyckorus man var i. Ja länge leve live musiken!

Inga kommentarer: