tisdag 4 mars 2008

Ledig tisdag.

I dag har jag blandannat inkasserat den mint gröna koppen.
Kan man vara något annat än glad?
Bokstavligt talat sätta guldkant på vardagen.
Den är alldes förfjusande, spring och köp så har vi te möte hemma hoss mig
oh ja!

(bilden är tagen i från niotillfemblogg.se)



Små krumelurer skrivna i bläck
på vitt linjerat papper
ord som jag inte tagit i tillfälle att läsa
fina ord som fastnar
Får solstrålarna att glittra lite extra.

I dag har jag varit ledig
Med betoning på ledig
det innebär att jag har sovit tills jag vaknade
gått på stan med mamma och shoppat och ätit lunch med min syster
fikat på halmstads mysigaste café med sofie, frida och lollo.
spelat gittar
och pluggat engelska
åkt buss som har kört fel två gånger. suck svebus.

Det är konstigt
lolo sa att nu är det vår
några timmar senare känndes det som det snöarde mer på en dag än vad det har gjort på hela vintern?
men jag måste ändå hålla med om att våren är på väg
det är kanske mer än kännsla än en årstid?


Jag blir trött på att visa personer måste vara något
och att det är så viktigt för många att vara någon
någon i stället för att vara sig själv
och så mycket de kan ofra för att få bli någon
Hel sjukt tycker jag
kanske är det så
att jag behöver dricka en kopp te.

Inga kommentarer: