måndag 17 mars 2008

"Ingetting är bra, Hej då"

Jag har sett teatern "Ingetting är bra, Hej då" Wow! Bästa på länge, skrattade så jag vek mig och stundtals satt jag där med pytte skin och bara njöt.
Jag vill släppa färgade ballonger emot himmlen och se vinden ta tag i dem.
Ja det var teater så som teater ska vara.

Sedan har hela dagen varit overklig.
jag menar, hur många dagar vaknar med att det är snö ström?
Precis, det händer aldrig.
"Hej mitt vinterland, tralla la" Du är tre månader försenad, kankse missade även den bussen som halv Spo6K gjorde i morse?
Hur som kan jag berätta att jag inte alls bryr mig om atomer, ozon och att jag tappar konsterationen.
Att jag blir trött på historian för att det känns som jag inte kan få en sann bild. Allt handlar ju om perspektiv. Kan vi verkligen se mönster, eller är det att vi vill se mönster?
Sedan blir jag trött på att allt här i livet verkar handla om vem du är och inte vem du egentligen är.
Fel person på fel plats, för alla antog att han skulle klara axla en roll som han städnigt tappar taget om.
Jag blir trött på att vi snacka könsroller och sedan försöker efter linka några sexsumboler, är det att spela på könsroller? Eller är det att hålla kvar vid allt det där gammla som ändå sitter i oss?
kan vi inte ändra på det?

men egentligen är jag inte alls trött.
Jag är glad, så där glad att det liksom bubblar i mig. Härligt
Jag har datum att längta till
Jag har virvlande snö flinor och vinter blek sol i mars
Jag har skrattat tills jag fick ont i magen
Jag funderar på att slå nio siffor, de skricker våga utan ord
Och jag vill
Men så var det ju allt det här
att inget blir som man har tänkt sig.

P.s såg en dokmentär, jag tror jag hade nog kunnat bli en super bra massmödare, om jag inteh ade varit så snäll, blåögod och rädd för allt och inget.
säg det inte till någon

Inga kommentarer: