tisdag 30 oktober 2007

När du hör det här ljudet är det dags att byta stad.

Det är höstlov och det är Göteborg.

Det är tidigt en måndags morgon och vi lämnar ett reng halmstad bakom oss för att ta oss till ett molnigt göteborg.
Det är ett underbart, hela dagen går vi igenom olika faser mellan trött het och bubbland glädje. Vi äter gott på indisk resturang och vandrar dessa gator.
Jag ser längtans fullt upp i lägenheterna i haga, någon dag, men tanken ger mig svindell. Känns omjöligt.
Vi går in alla möjliga affäerer, jag hittar en reng kapp men den är för dyr och jag köper en plomon färgad tunika/klänning.
Tiden flyter på känns som vi har ett bra flyt hela tiden och vi går på bio och ser filmen "tillsamans är man mindre ensam", vilket var en jätte fin film jag tycker alla ska se!

Överrallt ser jag vackra pojkar med fin skägg, stora fina bruna ögon, vackra händer, härliga stilar.
kanske är folk snyggare där eller så är det bara mer folk?

Det är höstlov, Det är Göteborg och det är underbart.

Inga kommentarer: