fredag 19 oktober 2007

jag skyller på hösten.

Världen gick under.
jag skyller på hösten.

Sedan ringde christian i från Mc donald och räddade mig.
Han sa att jag inte behöver jobba i morgon. TJO HO! okej missförstå mig rätt, jag är jätte glad att jag har jobb men hela denna veckan har varit ett helvete!
Med läxor, prov, dåligt väder, nyheter, pirr, stress jag börjar till och med bli sinnesförvirrad. Då har det väl gått för långt?

världen återuppstod.
I morgon ska jag plugga historia, det är ganska kul egentligen. Jag ska dricka te och jag ska ta det lungt och försöka se alla samband. knuta ihop alla knutar och andas.
Jag behöver det, andas.
Känns som jag har hållt andan i så där två veckor.
Och jag tänkte på det, att det är ju inte så att hösten i sig är ett helvete. Det är mer att jag skyller på hösten.
Jag skyller allt reng på hösten, all stress, jag skyllder på löven, jag skyller att fryser på hösten, jag skyller att jag bränner tungan på tet, och alla dess mörka himmlar.
Till och med att jag har en tung börda på mina axlar skyller jag på hösten.

och jag har kommit på att snart kommer min riddare, han kommer rida i väg med mig till hans slott. I det slottet finns inga läxor och ingen stress, där dricker man massa hallonsaft och äter kanelbullar. Man skrattar tills man får ont i magen, då skrattar man lite till.
Och i detta slott är allt magiskt, för allt man vill kunna, kan man!
Så jag kommer vara en grym sångerska, gittarist, författare, danskare, skejtare, fotograf, konstnär, clown, prinssessa, stand up, jag kan gå på händer hela dagara, jag kan köra raser bil, jag kan skriva egna låtar, jag kan trolla, jag kan jonglera ja alla hemmliga önskingar gå i upp fyllse!
Och så kysser prinsen mig och säger att allt kommer bli bra, och jag tror honom. Sedan har vi kudd krig och hoppar stuts matta i hans säng. Vi ta ner stjärnorna i från himllen och sätter dem i hans sovrumms tak, vi vaknar mitt i natten och lägger plusel. Jag fångar solstålar och lägger dem i små akskar som jag sedan ger till folk som tappat hoppet. Alla är välkommna i vårat slott, där får man vara vem man vill.
vi blåser såpbubblor och de förvandlas till vackra glaspärlor, det är glas pärlor jag sparar och jag trä dem på tråd och ger dem till dig.
och jag känner det på mig, att snart kommer min riddare.

jag lyssnar på Hallo saferide jag är kär i låtarna "2006" och "the quiz"


Jag vill ha mirakel.
det blir sällan så

jag skyller på hösten

Inga kommentarer: