fredag 12 oktober 2007

Fredag. Mina ögonlock känns tungre än någonsin.

Min ögonlock känns tungre än någonsin.
Det är fredag, det blåser, det är kallt, mört, jag är ensam med allt vad det innebär.
Jag kan blir utbränd ut av tanken av allt jag ska göra nästa vecka, alla läxor, förhör, prov inlämningar, tider, dagar, allt.
Så jag tänker inte på det, det är som en gnagande kniv i mitt undermedvetna.

I helgen ska jag till göteborg och prata med indianer, shoppa, gå på mysiga fick, promenera i haga, på på hotel. Men framför allt.
Vandra andra gator.
Vandra andra gator är vad jag behöver, vad jag vill oh vad skönt det ska bli.

Jag vill ha en lägenhet med blommiga tappeter, fina kaffe koppar, röda pinstrolar, stora te koppar, tända ljus, jag vill ha gitarrer på väggarna, massa musik, fina böcker i högar, flagnade fotografi, guldramar, med lagom stök och jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans, vart är du alla mina ensama nätter?

Jag tycker det är läskigt att människors vägar krosars för att aldrig mer se varandra igen. Jag undar hur du lever nu? Vad du tänker på? Vad du gör om dagarna? Jag skulle vilja ta en ficka med alla dem jag har tappat kontakten med, allt ifrån gammla lärare, till mina dagis kommpisar. Vad gör alla nu för tiden?
Jag skulle vilja ringa dig och bara höra hur vinden ta tag i dina gadiner dennna kväll då den blåser rakt igenom mig.
Som jag inte fannas.

Men det är fredag bara det i sig är bra och jag drack dyr cappetichion på ulles, jag såg en kille som jonglerade med eld.
Och snart ska jag äta god mat innan jag drar vidare.

Trevlig helg, åter kommer på söndag.
























Hej ditt as.

Inga kommentarer: