onsdag 17 oktober 2007

Hur kan jag vara rädd för att dö när himmlen är så vacker?


Hur kan jag vara rädd för att dö
när himmlen är så vacker?





I dag har det rengat, jag har svurit över matte problem som vägrar att fastna i mitt huvud, så har jag spelat badminton på gymnan, ätit lagom äcklig skolmat, skrattat på teatern och spelat olika matte pjäser, fotat, spelat gitarr och försökt lära mig italienska glossor. Så har jag tänkt en massa utan att bli smartare. För det är så mycket som snurrar snurrar så fort i huvudet.

Nu dricker jag te, lyssnar på miss Li och myser jag skulle vilja se henne live, för jag tror hon är grym live.
så skulle jag vilja spela piano, eller nej jag skulle vilja spela alla intrument i världen. Eller något, Det är så mycket jag vill, men jag tror att det är bättre än inte vilja alls. Vad jag egentligen vill vet jag nog inte.


"Jag säger vad jag vill, skit samma om nån skräms
om det blir pinsamt för en del,
så är det ändå dom som skäms

Jag har gjort fel ibland,
jag vet, men ingen mening att ge opp

Jag tror
det bor en liten hjälte i varenda liten flopp

Och jag vill hellre bli en sån,
så har jag lärt mig det igen

för det finns
nåt bra och stort i alla om och alla men"
- winnerbäck

Det är mycket med det jordiska som fridas farfmor brukar säga. visst är det så, och ljust nu är det mycket, jag får inte tänka vad jag ska göra för jag får sådan panik då, ig går håll jag nästan på att bruta i hop. Jag hade jätte gärna gått i skolan om vi bara kunde skita i läxorna? suck.
Jag längtar till lovet, det är nästan redan full speckat med massa roliga saker.
Jag ska skriva en höst lista, även om höstan nästan är över.
Kan du inte vara vintern jag aldrig glömmer?

hjälp
jag
tappar
den
röda
tråden
och
drömmer
för
mycket

På tal om pingviner.

" Du vet inte om det än
men det kommer att bli du och jag tillslut."
- säkert

Inga kommentarer: