tisdag 2 oktober 2007

"jag förlorar dagar."

I dag har det varit en sådan vacker dag som man vill att nästan alla dagar ska vara.
Färger i rött, brun och orangre har tagit över världen, de målar den vacker.
Och solen bröt sig igenom morgon dimman och jag fös lite men det gjorde inget för jag fulldes utav höst.
Hej fru höst och hjärtligt välkommen.
Jag dricker te, te te, det är nästan som en livs stil.

Vi har pluggat psykologi så fort vi bara kunde, ändå han vi inte med allt. Det är ett gigantiskt prov som nästan dödar mig.
Men bara nästan.

"och det kanske finns en chans att vi ses på en spårvang(buss) någonstans"
men den dagen bästemde jag mig att cyckla.

Det som kallas livet ironi?

"innan morgonen kommer
ska jag vända alla kappor tillbaka
och lita mer på min kraf
ska jag hämta nånting jag förlorat
en vilja som jag fakstist haft"
-Winnerbäck "Innan mörket faller"

1 kommentar:

sofie sa...

med te och mys är vi oslagbara!