onsdag 13 augusti 2008

Vi lyssnade på havets vågor som drog sig in.

Efter att ha lunchat hemma hoss Hanna, blivit stucken av en geting vid ett övergångs ställe var jag hemma hoss Frida åt en andra lunch och försökte återhämnta mig att jag hade blivit stucken av en geting. Detta hände senast vid 5 år ålder och nu väntade jag på en alargisk rekation som aldrig kom.

Vi packade ihop lite äppelpaj, vaniljsås och kaffe och cyklade med motvind till Grötvik. Där slog stora vågor in, det var fint. Vi picknickade, låg på klippor och såg på moln och pratade om livet. Vi klättrade upp för den högsta klippan och skreck livet ur oss, det var fint. Jag gillar hav, gillar kännslan avv vara urblåst. Jag vill bo vid havet när jag blir stor och planerar olika stratergier för attt ta mig dit.
Sedan blev himmlen svart och det drog in mörka moln på himmlen, då drog vi in till stan igen. Men ack, renget kom i fatt oss.
Frida bättrade på Höstgadråpen och jag var smakråd.

sedan föll kallt reng över oss igen.
Nu ska vi till sofie laga tomatsås, tagetell och dricka peaceandlove vin.

Inga kommentarer: