lördag 23 augusti 2008

Fröken Lejford, 18 år



I dag, mitt i allt regn så fyller frida år. HIPP HIPP HURRA!
Frida får mig jemt att skratta, hon har svar på mina förvirrade tankar. Det var hon som såg till att jag fick träffa Håkan Hellström och inte fegade ur. Hon kan nästan alla ords språk i hela världen och det är hon och jag som drickar varm chocklad och visp grädde, drömmer om höga fjäll toppar och vi är lika dåliga på matte.
Vi är lika lika som olika och kan prata och analysera saker i timmar, glömma bort saker vi skrev på provet förra veckan och skratta åt saker som ingen annan skulle tycka är kul.
Hon är min segel kommpis och när vi vill ska vi segla runt i skärgården och äta glass.

Hon ska lära sig surfa, kanske flytter hon till USA och gifter sig med en brandman. Då får jag bo där hur mycket jag vill, hon lär mig surfa och jag lär mig prata lite bättre engelska, Ja det är sådant som händer i framtiden. När vi alla har tagit oss här i från.

Ett stort GRATTIS, i dag är alla tårtor och kakkor till Frida, alla stora paket och alla fina falska födelsedags sånger. Det och mycket mer är hon värd.
(Tack för att du finns frida)

Men i dag är det henens dag,

trion har blivit vuxna och nu är det vi som har solen i ögonen för alltid.

Inga kommentarer: