onsdag 20 augusti 2008

Sista dagen på sommarlovet: Lund.

Det var ren tillfällighet min och sofies sista sommarlovs dag tillbringades i Lunds secundhand affärer och ett café med schakrutigt golv. Snubblat fram på kullerstens gator med en karta i högsta hugg, skrattat och sett fina hus.
Det hände även mirakel i lund.

Vi går först till st erikshjälpen, för att fyna secund hand. Oh vilka priser, ett paradis och här köps en filmis, basker och en hatt och väska till sofie.
Sedan går vi ner i en antik afärr som låg i en källare. Sofie hittar en fin te kanna och då händer miraklet. Jag hittar en jordglob som är som ett halsband!
Jag vetinte om ni kan förstå detta, men jag har verkligen letat efter ett sådant halsband. Trott att det var helt omöjligt! Jag har tänkt att göra ett själv av knappar, penvässare eller kankse går det att hitta en jordglobs nyckelring som man kan göra till halsband?
Men nu hittar jag ett färdigt halsband. Detta är så stort att jag inte riktigt vet hur jag ska regarera och mina händer börjar skaka.
Har ni någonsin letat efter något på loppis i ett halv år och sedan hittat det ni söker till ett bra pris?
Jag lovar, den kännslan är nästan den bästa kännslan!
Det gjorde min dag.

Sedan vandrar vi vidare, i dag har jag även fått höra att jag har fin kjol av tre främmligar på stan. Hur ofta händer det?
Träffat en jätte trevlig främmlig i lund som pratade secundhand affärer emd mig och sofie mitt på gatan.
Sedan har jag varit med världens bäsa karlsson, ätit en himmels lunch och smitt storslagna planer.

Lund gjorde ett stort intryck på mig, hoppas vi ses snart igen. kanske i framtiden bor jag här som fattig student. Man vet aldrig.
Ett toppen slut på ett toppen sommarlov helt engkelt.






Lunds domkyrka




Så här ser sofie & jag ut i alla städer
Leende och karta!



Fina hus.




Den som söker ska finna
Jordglobshalsband.





Så glad blev jag när jag hittade det!




Fint golv.



Lunch.




Mums!

1 kommentar:

Anonym sa...

Var har du hittat det fina halsbandet???
Mvh Linda