måndag 18 augusti 2008

Om att svettas i grupp och första gången brunt.

När jag hoppar runt i en svettig, kvav friskis och svettis lokal tillsammans med andra svettiga 40+ skulle jag inte kunna svara på frågan.
- Lovisa vad gör du här?
Vad gör jag där, jo förbränner säkert massa kalorier, svär över armhävningar jag inte orkar och får plus på så där högt slag per minut så björns puls klocka skulle explodera.
Alla ser så fruktans värt roliga ut, och jag är trött. Jag börjar skratta, inte bra alls. Det får mig att tappa focus på den "dra upp benet och armen samtidigt övningen." Jag skrattar lite till, hoppar runt med ett jävla leenden ifrån öra till öra och svettas som aldrig förr, alla ser så roliga ut. Jag ser säkert ännu mer rolig ut, och är tacksam att salen saknar spegel.

Tänker på 2000- tal. Är det inte konstigt, att så här många människor sammlas för att hoppa till musik, göra armhävningar tillsammans? Egentligen skulle vi nog bygga en gärsgård, eller mjölkakorna, eller gräva hål, plöja i marken. Eller annat sådant som gjorde att människor var smala på 1800-1900 talet.
Tänk om man skulle säga till dem, "vet du, om några hundra år som bygger vi inte gärsgårdar längre, vi hoppar tillsammans i en svettig sal med teckno som ger en huvudvärk"
Jag tror inte de hade skrattat, jag tror mer att de inte hade förstått vad jag pratar om. För vem ska bygga gärsgåradar, om inte vi gör det?

Hur som, precis som många andra är jag i träningsalen, i träningskläder efter sommaren. Har liksom tappat formen, och muskler som jag hade ivåras, i mina armar finns bara luft.
Jag gillar träna, har alllid gjort. Jag mår som alldra bäst som jag bränner ut mig på två till tre friskis pass i veckan. Jag tänker inte på skola, vardag utan bara på mina andetag och den dåliga musiken.
Sedan skrattar jag mycket när alla ser så roliga ut, skratt för länger livet. Så det kan nog inte bli bättre.
Heja friskis & svettis.

I dag har jag för första gången köpt en brun tröja! Men det var bara för att jag hittade ett par fina bruna strumpebyxor med små små blommor. Köpte ett par trosor för 10 kr på Åhlens och svettband på H&M 5 kr. Fint som snus.
Vandrat i ett sommar reng, som var iskallt.

Druckigt te.

Inga kommentarer: