söndag 17 augusti 2008

om våren pratar hon om höst.

Underbara söndag.

Började dagen med att dricka te och sy.
Nu ska jag snart i väg på loppis med fröken Kalrsson, på jakt efter det oupptäckta.
Senare ska jag träna, det känns lite svårt för jag för liksom fortfarande träningsvärk efter förra gången och känner mig väldigt stel.

Nu längtar jag till höst. Men jag vet att jag alltid blir svår på hösten, för jag tycker livet blir lite svårare. Speciellt i november, och allt blir färglöst. Men det är ju inte det jag längtar efter, jag längtar efter brinnande löv, långa promenader, höstsol och tidiga lördags mornar på amnesty. Jag längtar efter tv program som extistens, hjärnstrom, debbat. Jag längtar efter skolrutiner, träning regelbundet, häng på dyra cafér, lite lagom plugg. Fina kjolar, basker och stickade koftor.
När jag lever det livet igen kommer jag vilja prata om hur långt bort våren är med sina körsbergs träd. Alltid längta till något.
Om våren talar hon om höst.

Förövrigt längtar jag jätte mycket till att åka snowbord och bara glida fram på höga alptoppar och känna fart vinden i ansiktet. Men det händer ju först i januari så jag försöker focusera på hösten ljust nu.

Inga kommentarer: