lördag 9 augusti 2008

Jag kan inte reglerna i spelet men du får gärna komma hit.

Hela dagen har jag rört mig som under vatten, trögt, långsamt och med ett konstant motstånd. Jag vetinte varför, men jag var tacksam över att det inte var mycket på jobbet för tiden gick i slo motion i alla fall.

Jag hade motvind hela vägen hem och jag känner hur hösten drar sig in som en tunn andedräkt emot våra kinder. Men än har den inte fått grepp om oss och än är det sommar, sommar och sommar.
I morgon är min sista dag som jag tänker jobba innan skolan, jag kan inte beskriva kännslan men det blir nog fint. Jag känner mig utarbetad och trött. Jag behöver tid, tid att städa mitt rum, stotera och bädda rent. Sy lite, läsa min bok, skriva, träffa mina vänner och så ska jag träna och lära mig att simma så där proffsigt, cykla långt och äta picknick. Fynda på loppis! Se bra på film som varmer om hjärtat och dricka te. Så ska jag förberada in för skolank, tänka på progetarbete. Jag borde färga håret som för länge sedan har tappat sin glans.
Men det verkar inte vara allt för många som håller med mig, men jag längtar till skolan. Jag ser framemot Religon, filosofi, teater och rutiner. höst 08.

I går var karlsson och Frida här, vi såg på filmen "a cup of love" Den var överförväntan, faktist se värd. Den ligger kvar i blodet som en liten sten som får en att tänka två gånger över livet och det är inte dumt. Som Romeo och Julia, han var tungen att dö.

Vissa måste dö för att andra ska leva.

I dag har jag lyssnat på sommar i p1 och så har jag lagat min fina tyll kjol och så skulle jag sy i en knapp och sedan sydde jag åt helvete fel. Så det forsätter i morgon..


Annars så snurrar det mer i huvudet och hjärtslagen känns inte lika självklara. Jag kan inte reglerna i spelet, men han skulle gärna få komma hit. Det känns avslaget och som om något har blivit bort blinknat i våra ögon.
Hur hänger sådant ihop?

Jag har kommit på att jag blir knäpp av pengar och jag borde focusera på något annat. Leva så jag vill leva, och inte låta mig för häxas.

Inga kommentarer: