söndag 31 augusti 2008

Hej, Alla nya brevvänner?




Jag kommer ihåg när jag var liten och jag premenuerade på tidningen "kamrat posten" (KP). Tillsammans med min bror. Längt bak brukade små flickor och pojkar skicka in små annonser om att de önskade få brevvänner. Jag minns att jag satt på min storasysters rum, hon läste annonserna högt och efter åt så sa hon?
Men hon verkar väl trevlig, ska du skriva ett brev?
Jag minns att jag ofta tänkte skriva brev men att jag aldrig gjorde det, men det var mysigt att vara på storasysters rum och höra om hur folk gillade popband, filmer, vänner och bokmarken. Sedan brukade de avsluta "det spelar ingen roll om du är tjej eller kille"

Senare åkte jag skidor och lärde känna en tjej som hette Sofia och vi började brev växla. Efter det har jag även brev växlat med Linda och Rebecca. Även skickat brev till sötapojkar med aldrig fått handskriva brev tillbacka, bara mail, men det är lika fint det.
Efter det har jag mailat med lite olika och nu har jag på ett eller annat vis tappat kontakten med dem. Vilket är lite tråkigt.

För man kan inte komma ifrån, att hösten kan bli tuff. Att det är trevligt att komma hem i från skolan (efter att kanske ha cyklat i motvind hela vägen hem) att få se det dära brevet på köksbordet, att koka en kanna te och läsa det, begrunda orden och sedan skita i att man har massa plugg. Utan skriva ett svar. Lika fint är det att veta att när man startar datron så finns det ett mail, långt eller kort. Skrivit i hast eller med all tid i världen. Och sedan sitta med te koppen, höst musik ibakrunden och skriva ett fint svar.
så:

Annons:
Hej jag heter Lovisa och jag har vandrat runt på jorden i 18 år. Jag tycker om att dansa tills jag blir yr, då dasar jag gärna lite till. Jag gillar att gå på loppis/secund hand. Skratta tills jag får ont i magen, rosé vin, festivaler. Under kjolar, kläningar, poesi, äventyr, picknick, siden band, rosetter och väl doftande te i stora koppar. Fin musik, fotogrfera, gitarrer, saxofoner och live konsetter, jordglobar, disny sånger, att sjunga högt och falskt framför speglen i smyg och tänka att jag ska bli rockstjärna en dag. Jag gillar att Tänka i ovana tankebanor, disskutera, framför allt gillar jag drömmar. Storslagna, sådana.

Det spelar verkligen ingen roll om du är kille eller tjej, ung eller gammal. Roligt om vi har gemensama intressen men apsolut inget måste. Jag ställer inga krav att vi ska skriva ofta tillvarandra, kanske bara någon gång då och då.
Hand skrivna brev är fint, mail är snabbare, man kan göra båda. Jag tycker att du skra berätta vad du vill, och det behöver verkligen inte ha röd tråd. Bertta om din vardag, och dina spännande äventyr. Eller allt konsigt du upplerver, hur det är att leva som dig, och vad du drömmer om. Vad som.

Jag tycker att DU hör av dig!
Oavsett om du bor i Halmstad, Jokkmokk, Asien, Grönland, Öland.
skriv till mig på: lovisa.90@hotmail.com så fort du kan. Så får vi se vad som händer. Om du vill kan du döpa mailet till "hej min nya brev vän" eller något haha ;)
du kan vara anonym om du vill, eller kan du vara min alldra bästa kommpis. Alla mail är hjärtligt välkomma.

Vad har du att förlora, nä, inget! (Ta alltid en chans när den kommer)
Skriv, skriv, skriv.
Så ska du se att du överlever även denna vinter.

(jag försöker säga till mig själv att det inte gör något om ingen skriver, men kommer på att det gör det nog")

Inga kommentarer: