måndag 18 augusti 2008

Städa upp, vädra ut, allt är över, allt är slut.

Jag är en sådan som gillar att städa en gång i veckan. Det tar ine så lång tid och det dammet som virrvlar i luften slutar att virrvla i luften. Jag gillar inte damm som virrvlar i luften. Jag gillar när min toa luktar Mr Muscle. Jag städar var rannan vecka mer nogrant och varannan bara lite snabbt. Ibland blir det snabbstädning två veckor i rad för jag årkar inte. (ibland städar jag inte alls, jag låter rummet förfalla i samam tackt som mig själv. )
Jag gillar stödat rum, för då kan jag vara kaous. Om både mitt rum och jag är kaous innuti, då blir livet kaus och jag blir orbalans. Inget kul.

Lovisas städ tips.
- Lyssna på desny musik, tips! En dag är det jag som är kung- Lejon kungen. Den gör en glad.
- Spela hög musik, så högt att högtalaren skakar av ljud vibrationer.
- Damsug i med borste, i stället för att använda en damtrasa som bara flyttar dammet. Ifrån den ena byrån till den andra.
- Ha på dig sköna kläder, ex stor tröja och trosor.
- städa när du mår dåligt, Det finns inget bättre än att sotera saker, städa, plocka unadn när man har tussen saker i huvudet.
- Gör det bästa av sitavtionen, det blir inte mer roligt än vad man gör det. Man mår bättre åt efter.

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅH, jaa. jag älskar också att städa bort det där som är jobbigt. liksom som att det är lättare att ta itu med rummet än sig själv.