tisdag 5 augusti 2008

Detta är riktig kärlek.



Världens bästa vändskap stavas
MIKAELA OCH LOVISA.
Det finns ingen annan stavning på det i hela världen.

När jag var 7 var hon 6 och så träffades vi i skolan, det var där det började. Vi gunade och lekte stor och lill segel, sjöng engelska låtar som Hanson och The moffats, med ord vi inte kunde uttala.
Vi byggde kojor, snögubbar och lekte flytningar, prinsseror och med gusedjur. oskiljaktiga.

Nu 11 år senare har saker ändrats, men vissa saker är alltid sig likt. Vi pratas vid varje dag och ses så fort vi hinner, fast det alltid är för sällan. Hon är den enda jag kan säga allt till, och då menar jag allt. Jag kan ringa i natten och pratar om alla mina knasiga tankar. Hon kan tyda och säga "Lovisa när ska du ha din mens?" så skrattar vi och hittar lösningar. Ibland tror jag att hon känenr mig bätter än vad jag gör. Hon kan tårkar tårar, få mig att skratta.
och vet ni?
Hon tror alltid på mig. Hon tror att jag kan bestiga berg, klara allt och lite till. Och det mest magiska är att när hon tror att jag klarar det så får det mig att bestiga bergen, klara provet och allt och lite till.
Vi kan promenera i timmar, dricka te och prata i flera dyng.

Jag vet att vi kommer följa varandra hela livet, hon kommer följa mig till altaret, framtiden och en dag så är det väl hon som dansar på min grav.
För jag kommer aldrig över ge henne.

Jag har en ring på min högra hand, det är ett tecken på en odödlig vändskap och kärlek som aldrig kommer ta slut. Den ringen tar jag aldrig av mig.
Utan henne hade jag gått under. Alla borde ha någon som hon. Ibland önskar jag att jag skulle kunna skydde henne emot allt, men det kan jag inte. Jag kan inte mer än hålla hennes hand, och finnas där. Det är lite läskigt att vara så otillräcklig när man älskar någon.
Vi kompliterar varandra och jag är beredd att ge varje kram jag äger till henne om det skulle behövas.





Det är så enkelt, på ett eller annat vis
vi för alltid.
Jag vet att det vi har, finns det ingen annan som äger.

Denna låten är till henne. För aldrig ska jag sluta älska dig.


1 kommentar:

Anonym sa...

Ååh älskling! TACK för värmen och kärleken gu ger mig!! skulle inte klarat mig utan dig! Och du kan nå hur högt som hellst!! tvivla aldrig på det! Finns här för dig!! forever and ever<33 Älskar dig! <33<33<3<33<3<333/ Mikaela