tisdag 19 augusti 2008

Swing it!

I dag har jag, frida och sofie sette film som gav oss tårar i ögonen, samtidigt vi suckade "oh!". Filmen är den bästa filmen på länge, jag vill leva då, inte nu. Då, då man valde sida, för eller emot. Då man trodde på saker och dansade bort världens problem på swing klubbar med tjusiga pojkar och snabba toner, och fina kjolar med strumpeband.
De som stog emot natzisterna. Kallade sig swing kids.



Välkommen in i en annan värld.
Se den!

Varför är det så, att folk inte går ut att dansar längre? Utan börjer på benen och vill vara sexiga på klubbar. I stället för att rocka loss och verkligen ha kul?



Stegen, dansen, kjolen.
Jag hade gjort vad som hälst för att få vara där.
Rakt in i den svart vita filmen.
Men mitt 2000- tal blir aldrig 30 -tal. På gott och ont, samhället må vara bättre nu, men vad hände med swingen?

Lets swing it!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag ser fram emot en svängig höst någonstans i norr eller söder utan paraplylåtar och inlärda "moves". ingen människa mår bra av förmycket blingbling musik som man inte kan dansa till. om man inte vill dansa kan man sitta och klappa takten och kika på alla pojkar med vackra skor...