fredag 1 maj 2009

För isen som äntligen sprukigt loss, du och jag för oss!

Inte skrivit på ett tag.
Sist jag satte mig ner för att verkligen försöka få ihop ett inlägg. Ringde mobilen, det var ifrån Norrland, så jag fann det mycket trevligare att ligga i sängen och prata än att plugga NK och blogga.

Jag har hämntat ut min studentmössa. Den ligger i en fin vit katong på golvet i min gardråb. Jag tror att alla som har hämtat ut en studentmössa i sitt liv håller med om att det är en spännande kännsla. Läskigt och storslaget.
Och så på riktigt. Det är möjligt att när någon frågar mig om 5 år, så kankse jag har glömt hur storslaget det känndes.
Ta bort plasten, och så satte jag den på huvudet. Såg mig själv i speglen och log. Det är nära nu. Samtidigt slogs jag tanken. Vem är hon?
Vem var hon när hon började gymnasiet, och vem är hon nu?
Jag vetinte om jag kan säga om jag var direkt jätte snygg i den, men jag kände mig fin. Vuxen. Eller nej, jag är inte alls vuxen.
Jag är en fågel som har börjat att fundera på att lämna boet, men vet att vingarna inte håller. Hur jag gör kommer jag falla ibörjan, innan jag lär mig flyga.
Men kul är det.

Jag hade NK prov, jag bedde om mirakel, men egentligen orkade jag inte bry mig. Jag gjorde slarvfel och det är möjligt att det på sikt kommer dra ner betyget.
Men sådant bry man sig inte om när de är sol och den ända lektionen vi hadde.
Vi gick på strumpebyxjakt och efter det åt vi lunch på en mysig bakgård i solsken.
På kvällen lagade vi super god Moussaka. Åt brie ost, drack gott vin och skålade för våren, för isen som äntligen spruckigt loss.
Frida sjussade mig på cykel till stan, vi sjöng Lars Winnerbäck hela vägen. Jag hade min fina sjömansklänning, sofies sin snygga klänning. De fladdrade i vinden. En främmande ung kvinna kom fram till mig och sluddrade att min klänning var cool och jätte snygg. Då blir man ju glad.

Du som jag, när vi dansar.

Lite bilder ifrån i går, helt enkelt.



Lunch på stansbästa bakgård. I solsken.


Moussuka, mumms.


Det var en fantastiskt vacker kväll.


Skepp o hoj.
Det är i denna klänning jag ska hitta min sjöman som på minner om håkan hellström.
Han lär mig segla och så lever vi så ett tag.
Han fanns dessvarre inte gå dans golvet i går.


Men vi hopp as.

puss.

skulderblad.

Inga kommentarer: