tisdag 5 maj 2009

En fin dag i Göteborg.

Göteborg.

Vi har haft en toppen dag, en dag som kan samman fattas med Hakuna mattata och ett stort svart hål i plånboken.
Vi började dagen med att äta frukost på ett fint kafe, innan vi gjode secund hand i stan och på hisningen.
Jag köpte gubbskor och en jätte fin klänning i en sådan vanlig affär så säkert 1 000 0000 mer än jag har den. Delad glädje, bubbel glädje!
Sedan vandrade vi, i med och mot gångar.
Vi åt god lunch och länge låg vi bara och njöt av livet i det gröna gräset. Jag köpte även en till klänning, gubbskor, fina torsor, linnen.
På tåget hem räknade jag ut vad kalaset hade gått på det var det värt.
I morgon dra vi till Malmö!


Frukost.


Sofie på en gata i göteborg.


Glädje hopp.


Det blåste i staden vid havet.
Jag drömde om segelbåtar.


Himmlen ser så praktfull ut ifrån marken.


Nya skor!



Sofie fångar ögonblick.


Njuter av livet.


Hakuna mattata!


Min fina nya klänning.


Jag gillar sådana här hattar.




Sådant här fat ska jag och sofie göra själva, fast snyggare.


Liten flicka hoppar i vatten pöl.


Fint hav på tåget hem igen.

1 kommentar:

malin sa...

När jag såg den klänningen så tänkte jag, åh, den skulle passat Lovisa! Lite roligt. :)