måndag 18 maj 2009

Aldrig riktigt slut.

Att fokusera på en NK hemtenta utan avbrott. Är omöjligt har jag konstaterat.
Jag tänker, försöker skriva men kommer på "oj, skit detta måste jag göra" Mina måsten är sådana helt onödiga som att leta musik på youtube, lyssna på en låt till av Maia Herasava, gå ner för trappan, gå upp för trappan, dricka te, sitter och tänker vad jag borde göra i mogon, ser dammet på fönster brädan och tänker på att städa lite kankse, men börjar läsa bloggar i ställe.
Så jag är helt förvånad att jag har lyckats föra två frågor på hemtentan och jag kan svaret till den tredje, sedan är det bara en fråga i kvar.
Den är lite svårare, och man ska skriva med ett tydligt resonemang. Inte lätt när man knappt fattar det här med r-dna, och t-rna, dna och så vidare.

Att gå i skolan nu för tiden är
som att springa ett maration lopp.
Och det är någon jävlel som hela tiden flyttar fram mållinjen.
Det tar aldrig riktigt slut.

1 kommentar:

h sa...

Åh. Tack, tusen tack kära du! Det glädjer mig innerligt. Jag vet inte vad jag ska säga, du gjorde mig så glad.