måndag 4 maj 2009

En helt fantastisk måndag.

Många gånger tycker inte jag att måndagar är det roligaste som finns. Det luktar illa i textil kårredåren, jag får huvudvärk och symaskinen gör sällan som jag vill.
Men i dag är det tvärt om, i dag har jag haft en helt underbart bra dag! Jag tänkte berätta lite mer om den.


Jag börjar dagen med att läsa bok för lill killen, det är jätte mysigt när han sätter sig i mitt knä. Jag pratar om bildarna, han pratar alla de ord han kan, vilka är: "där" "bi" "biar" "mamma" "pappa" "oj"


På vägen till skolan kommer jag i håg att om man köpte aftonbladet i dag fick man en guide bok om london på köpet. Tänkte toppen, det är vad jag behvöer i höst.
Ändast 10 kr.


På lunchen fick jag ett måndagspaket av sofe! Vad kan vara bättre än paket en helt vanligt måndag.
Jag fick dessa fina saftglassen med körsbergsblommor på!
Jag blev jätte glad, jag älskar körsbergs blommor.
Ska dricka fläder saft i dem hela sommaren, kom och drick saft med mig!


På vägen hem cyklade jag och sofie inom bikupan.
Där hände mirakel. Det fanns ett par skor i 39! (typ omöjligt att hitta på loppis) Det är 90-tals klack. Men de var så fina att de fick följa med ändå, jag är väldigt glad för dem.


Efter jag sofie hade fikat och ätit paj, började vi trätta våra cyklar.
Det behövdes.
Oj oj, vad skitiga de var. Och se så fula mina cykel blommor har blivit!

Tvätta.


Tvätta.


Tada! Snyggaste cyklen i stan!
Man blir glad av att se på den, tänk då att cykla på den (:

Ni förstår vilken måndag.
Fylld av skratt, skoj, översakningar, och fynd.
Toppen.

Inga kommentarer: