onsdag 6 maj 2009

Malmö, du tar mig bokstvaligen med storm.

Vinden blåser rakt igenom sommarjackan, parapylerna vänder sig, cyklarna välter och jag tänker att hösten kom snabbt, sommmar gick fort.
Vi fryser, och reget pisar oss i ansiktet.
Sedan strålande sol, sverige är ett varierande land.

I dag tänkte jag, att jag köpte ju så mycket i går. Så ett vitt linne är allt jag behöver.
jojo
Tre strumpebycor
en klänning
en t - shirt
ett linne
en tvål pump
en börs
Senare förstod jag att jag hade spräckt alla bugetar jag har. Och att vatten och bröd blir framtiden. ;)
Malmö är en fin stad. Men jag gillar inte riktigt hur de pratar. Det är inte så att jag hatar det, men det finns finare dialekter.

Vi hittade en toppen secundhandbuktik och Malmö har mycket som vi saknar.

På tåget hem satt en man och pratade om livet med oss, en upptagen typ. Jag gillar sådant, prata med främligar. Det ger en alltid nåogt.

Bilder kommer i morgon.
Jag är trött och fötterna gör ont.
Nu får stor staderna vänta, Halmstad duger mycket bra ett tag till.

Inga kommentarer: