tisdag 12 maj 2009

Tisdag.

To day is a good day.

Det är med solen i ögonen som jag cyklar till sofie. Det är varmt, solstålar leker i ån och det blir ett reflexterande gitter.
Det är vackert.

I dag är det tisdag.
Jag har precis ätit frukost hos sofie, scones, te och keso. Det är så vi borde göra, äta frukost tillsammans oftare.
Sofie borstar tänderna. Jag kikar i hennes gadråb, den är fylld av vackra klänningar i olika mönster. Sofies gadråb är mer väl vikt än min.
Kankske inte så svårt att vara.

Vi ska ha danslektion snart. Något som jag för tillfället inte alls ser fram emot. Att bara ta av sig kläderna, byta till danskläder tanken känns oerhört jobbig.
Vi gör så lite nu i skolan, jag är lat.
Efter det är det filosofi som i alldra högsta grad är en "killing me softly- lektion" Efter det vet jag inte om jag är i rät tillstånd för att ta tag i den filosofi jag borde läsa.

Nu har sofie bortat klart sina tränder.

To day is good day.
Jag gillar denna tisdagen.

Inga kommentarer: