torsdag 1 maj 2008

Världen ligger helt i dina händer.


"Snurra min jord igen.
För allt vi drömde en gång."


Jag vaknar av att renget smattrar emot altanstaket. Det låter fint, jag ligger kvar i sängen, lyssnar på musik.
Dricker oboy till frukost lyssnar på Anna ternheim och pratar i telefon.

Cyklar i väg till kattfoten för att gå på loppis och denna fina jordgob köpte jag för 4 guld pengar. Ett riktigt fynd som jag länge längtat efter. Jag älskar låta fingret strycka över kontineterna, över städerna. På det viset kan jag drömma mig bort till främmande kontinenter. Det är en häftig kännsla att hålla hela världen i sina händer. Ganska stort ansvar.
Land gränserna är andra, men världen är den samma.

Det rengar så vackert i dag.
Det rengar på det viset som det alltid borde renga, men så sällan gör.
En dag för alla reng älskare helt engkelt.

Jag dricker grönt te, hör hur renget faller utanför och hur den sjöler bort oron och ger liv. Lyssnar på kent.
I kväll är det köppizza, humor kväll och min underbara milla. Fin kombintion.

(Jag borde plugga.)

Inga kommentarer: