måndag 19 maj 2008

Glada strumopr och loppis fynd

I dag hade jag på mig glada strumpor, vita och röda och en röd rosett under hakan. Det var nog tur att mina strumopr var glada, för jag hade tiden emot mig. Men jag har fyndat ett par tjusiga shorts, marin blå. 25 kr.
Även om loppis är toppen och hur kul som hälst så har jag och sofie börjat fundera, är vi matrialister nu? Jag tänker om det är något jag vill fylla med alla mina fynd? Hur förklara man något sådant? vårat nya motto är "Jag har bara ångrat de jag aldrig köpte" Tyvärr ligger det i det, och det kan skava i månader. Men vårat motto har nu börjat synas i plnböckerna, jo vi får tre gånger så mycket för pengarna än om vi hade köpt "fulare" kläder i en vanlig affär. Helt sant. Men nu går det nästan en 100 kr i veckan på fynd. (psst, säg det inte till någon) Det är så lätt.
Hur som jag pratade om glada strumpor och marin blå shorts jag ska sy upp till helgen. De kommer bli perfekta för mina äventyr i sommar.

Jag har väntat på ett reng sjunger LW för det stämmer nog, jag lever och väntar på smällen. Men jag ler emot rengdropparna, det luktar gott och rengar inte så där då man bara vill gräva ner sig.
Men jag fryser när jag cyklar.

I natt låg jag vaken, jag vred mig, vända mig, andades, höll andan, spände mig, slappnade av, försökter tänka på roliga saker, försökte att inte tänka alls.
Hur jag än gjorde så somnade jag inte. Tillslut går jag trött upp och sätter på morzarts avslappnings musik. På något vis somnade jag.
Men straffet kom i dag, en jet lagg. Eller ja emot tiden, hela efter middagen har varit en kamp. Men jag har fått gjort foto, lite teater och historia. Alltid något!

Sedan måste jag bara säga. Ni som inte ser svt 2 extistens om måndagarn 20:00. Ni missar något!
I dag handlade det om människor som tror under gången var nära.
Det var en familj, de hade 11 ungar och i förrådet hade de mat för 1 år. Om under gången kom skulle de vara förberedda. Om jesus missade att rädda dem, eller i väntan på jesus. Herregud sverige i 2000 tal. Vad händer?

I morgon är det tisdag. Det ska bli trevligt!

Inga kommentarer: