söndag 4 maj 2008

Fredag & Lördag.

Fredag.
Jag och Milla cycklar till emaus och Milla köper en vacker klänning som jag hittade som jag nu ångrade att jag inte köpte. Vi vandrar runt i stan innan vi ger oss hem. Vi ligger i timmar på en filt på gräset och njuter av livet, vi hör fåglar sjunga. Vi fixar mat, och cyklar och ser Jam all stars i folkethus. Det var en bra föreställning med många skratt och många tankar. "Jag måste raka mina ben, det har gått för långt" "jag gillar inte fläsk förle de fastnar i tändera, jobbigt att få bort"
Det blev falskt brandlarm och barnbil och stjärnklara himmlar. Jag tänkte på dig då, tänkte att undra om du tänkte på mig och jag frös för min kjol var kort. Åt mat mitt i natten och vandrade rastlöst utan att kunna somna.

Lördag.
Kyckling wok på en bygga och solstrålarna glittrar som guld i nissan. Våren lyser i våra ögonen pratar om livet. För att sedan lyssna på poeten Emil Jensen. Och hans cyckelturné som han gjorde förra sommaren."En mur är bara en bro på högkant"
Insperande, klockrent och uppslukande. Det känns som man själv borde göra en cykelturne någondag.
Sedan cycklade vi invidningen av kuluturhallarna och jonglerade, lekte med cirkus tallrikar och diablo. Där hade jag kunnat stannat i timmar men vi cyklade hem och gick en vacker vår promenad igenom skogen med hunden Alice.
För att sedan lyssna på Emil jensens föreställning. Oh vad bra, fängslande, och imsperande.
Smak prov.














Sedan var jag och sofie på poetryslam finalen, lamt, dåliga konfranserier men ändå blir man imponerad av poeterna. Hon som vann var en värdig vinnare, efter middnat cyklar vi hem i ett nattligt möker på himmlen lyser stjärnorna.

Inga kommentarer: