måndag 12 maj 2008

Måndag.

Jag bär en dröm på ryggen. Jag för mer än så blir nog aldrig min gitarr. Jag kommer aldrig lära mig att spela. Och med spela så menar inte jag att jag inte kan spela ackord, låtar, lite plock och tabes. Jag menar så där att man bara spelar kan höra hru det ska låta och bara spela på kännsla.
Men jag kan drömma om det, att en dag ta upp den och bara kunna spela alla mina favorit låtarar, sjugna fint och att mitt gittarr fodral inte bara är en accoiar. Vapnet beskriver det så bra i sången min gitarr.

Jag har varit lite måndags trött. Tror jag cyklar för mycket. Jag levde och väntade på smällen. Den verkar ha kommit med mörka moln.
Försök plugga med usla reslutat känns som jag kan italienskan. Det får duga. Ska kolla igenom teatern innan jag somnar.

En rolig glad nyhet är att ännu en rolig sak kommer häna i sommar. Jag och Frida ska gå på seglar kurs! Vi ska anmela oss i morgon.
Skepp o Hoj säger jag!
Verkligen trevligt.

Inga kommentarer: