onsdag 7 maj 2008

Heja mig!

Heja mig!
Jag har fått gjort massor i dag.

Utanför blommar våren, den vår jag längtat efter. Den vår som alltid går för fort. Jag ser hur fint träden är gröna och hur vackra blommorna är. På håll.
Jag själv sitter nämligen och pluggar. Skriver svenska, läser italenska och repar repliker. Egentligen vill jag inget annat än att skitai det och lägga mig på en flit och blåsa spå bubblor. Det är tungt att skolan tar så mycket tid, det är en huvudväer och spring i benen, stela alxar och alla andra skit biverknar skolan ger oss. I samma takt som den äter upp våra dagar.
Samtidigt är jag sååå tacksam att det inte är jag som tar studenten samtidigt suckar jag över att det är andra och inte jag som dansar på studentfester. En dag blir det min dag.
Som sagt, plugg plugg in i det sista är det som gäller.

I dag har mamma köpt en magisk vacker kläning som ser ut som ett stort vackert parasoll när man snurrar. Röd med vina små prickar, fjusigt!
Jag har lånat Mia Hirasawas album av syster och det har jag lyssnat på när jag pluggade, städade köket och skalade potatis.
Jag har fått gjort mycket i dag, efektivitet. Men ändå pratat timmar i telefon och fikat i vår sol på galberget.

I morgon blir det annt, då blir det pick nick i parken tills solen går ner. Då blir det någon tjusig outfit, såpbubblor och jongleringsbollar. Det kan behövas en paus, efter det natinella i matte. Tjo ho, jag behöver mirakel.

"jag blir ro insperarad och lessen av kraven av stressen,
jag lever för kicken precis som du" -LW

Inga kommentarer: