tisdag 27 maj 2008

Killen på ICA gjorde min dag.

I en stressad ica kö i centrala halmstad.
Tanten före ångrar sig och vill inte ha sin palsternaka. Jag vill bara hem.
Jag och mamma ska köpa räkor som ska till lagas med vit vin och grädde. Mums.
Killen säger att det finns några som kostar 10 kr, en annan säger att de var slut. Då säger han:
- tråts att min chef står här så gör jag så här, (han knappar på abaraten) och helt plötsligt så står det tio kr.
Det var de billigaste räkorna jag köpt och det är sådant som gör mig glad. Människor som bjuder till, som ler och som fixar.
Jag fick en sådan lust att börja jobba där. När jag trallade hem med räkor för 10 kr. (sedan visade sig vara fel räkor men det hör inte till historian för billiga är dem och till helgen blir det perfekt)

Jag har inkasserat lite idag med mamma och syster. trevligt. Men tillvaron känns upp och nerd och jag har har inte koll på nåogt alls om jag ska vara ärlig.
Men lever på hoppet att om att efter x antal timmar så blir det faktist fredag. Tro det eller ej.
"Jag längtar till fredan precis som du" - LW
Bara mycket innan dess, men men.

Nu ska jag koka te sätta mig och se tv program om hur det går till när vuxna men utnjutar sina döttrar och gröver ner dem i jorden.
Världen är sjuk.

Inga kommentarer: