söndag 18 maj 2008

Om stökiga pojkrum, en trevlig lördags kväll.

I går var jag i ett stökigt pojkrum men en massa fina instrument, och jag fick ton i en trumbon(?). Det var så där som stökiga pojkrum ska vara, grejer mest överralt utan dirket logiskt samanhang. Men om jag skulle frågat skulle nog allt ha sin historia, sin anledning att finnas ljust där.

Milla höll i handen med pojken med trumbon, de pussades i smyg så där som små pussar ska vara. Jag låg på mage i sängen. En trumpetpojke satt i soffan, han skratttade åt den amerakanska filmen, som jag suckade åt.
Vi åt tårta, det kom läsk över halva golvet. Vi spelade potatis och de kallade mig för dålig förlorade. Jag sa att reglerna inte var rättvisa. Hade panik över att jag inte kunde komma på några huvudsätder tillräckligt fort. Men sa trumferade att jag faktist hadde MVG i geografi, och att jag kan jätte mycket om befolknings pyramider.

Jag lärde mig grunderna i kråling, fast på land. Nu ska jag impa för sofie.
Jag var trött, enarifylld och skrattig.
Vi pratade om låt texter till gitarrplock.

Sedan mörknade det på himmlen, jag sjöng "ängla vän" i den svala luften.
Innan jag och milla färdades i en bil till de norra utmarkerna igen.
Trevlig kväll.

Inga kommentarer: