torsdag 8 maj 2008

Picknick i picassoparken och tankar som flyter över orden och blir poesi.

Jag har haft en underbart vacker kväll med god mat, fint sällskap och höga himmlar och fina färger och sol! La doltce vita!

tankar.Det är maj och körsbärs blommarna blommar och jag vill ha pussar på min mage och solarna i ifrån dina ögonblick i mig. Alla hundra dels sekunder vill jag ska fastna mellan oss.

Fåglarna flyger högre jag har pollen allergi med tänker att det måste vara något mycket mer storslaget som ligger i luften.
Blåser bort molnen ifrån en horresånt som städigt rör sig.

Tänker att allt är förlorat nu, men det är hoppet som gnager. Försöker slå ditt nummer 7 gånger det är 10 siffror i en oordning men tänker att det nog är så att du inte har tid.

Jag har timglas, sanden fastnar i det smala partiet, jag brukar leka att tiden står stilla och då gör jag allt jag aldrig hinner med jag gör inget alls. Ligger på golvet tittar upp i taket jag ser stjärnor och det kilar på foten, men egentligen är det något annat som skaver.

Elektriska signaler fungerar inte och jag antar att jag inte kan telibotera, inga större häxkonster för den delen häller. Häller upp saft i stora färgade glas ifrån indiska 59,50 st , Spiller ut saft på min kläning och jag svär tyst egentligen är det något annat som skaver och det är du. Huvudvärken, känslan i magen och att jag vaknar mitt i natten och tror att det är morgon är bevis på allt är inte som det ska. För han ringer inte..

Det är maj, körsbärsblommor och jag vill ha pussar på min mage och solarna ifrån dina ögonblick i mig. Det har gått för lånt nu, för det spelar ingen roll om det aldrig bli något. Det kommer bara leda till något ont ändå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Poesiflickans ordförråd flyter över jorden och blir till flytande,bubblande beskrivande dikt!MVH Gladiatan

Halmstads Varv & Slipsällskap sa...

Mer festligheter från picassoparken kolla www.picassoparken.com

TB