lördag 10 maj 2008

"Solen går upp över kåk och gränd, det är ett stort liv!"

Jag och sofie cyklar vi har solen i ögonen, det glittrar i nissan och jag sjuger på Winnerbäcks "Stort liv!" För det är ett stort liv vi lever. Ett högt liv, Hårt och gött liv.
Där det dagens låt. Dansa låss och sväng på höfterna!



(Denna ända bra inspelningen)

Vi letar runt på Amnesty vi hittar det ena efter det andra. Sedan cyklar vi till Emmaus och Myrorna. Totalt så köpte jag det här:


En vacker underkjol i tyll!


En ljusblå vacker karaff som jag ska när jag bjuder på saft kalas, blandannat.


En äldre fin barburska!
sedan en röd skarf och en nattudksbord till mitt nya rum jag ska inreda i sommar.


Jag cyklar hem till min syster, pelle och lill killen. Jag hmnar mitt i ett cykel lopp och cyklar emot strömmen. Äter lunch och små pratar innan jag drar mig hem åt. För att tvätta mina loppis fynd, för att plugga, jag läser italenska bok, pluggar manus, dricker saft och lyssnar på P3.
Sedan gör jag svenska suckar och är oefektiv och gör bara en författare på renisans arbetet som jag bara har slut att kasta i väggen.


Det är ett stort liv!

Inga kommentarer: