onsdag 28 maj 2008

De dagar då vi andas igen.

Efter att ha gjort ett prov på världshistoria och efter att ha fått de bästa reslutatet kunde jag andas igen. Inga tunga stenar i min bröst korg. Ingen huvudvärk som ligger som en hinna över ögonlocken.
Ja, livet var lättare och solen var gulare, himmlen blåare, och skrattet mer klingande.
Jag cyklade hem till fridas sommar paradis. Vi var solskens opimister och slikade i oss alla fina strålar och snacka om att världen var sne, klassen, skolan, mat och planerade helgens äventyr.

Sedan åt vi sommar lunch och efter lite slit kom förken karlsson och gjorde sällskap. Trevligt, det bara blev så att vi sket i gymnan, sedan släpade jag mig till sista engelska lektionen. (en fin kännsla att se ett tillfälligt slut)
Jag åkte in till stan och köpte ett gott te tre hjärtan. Ett tips!
Hörde en dam prata om den te kopp som är finast i stan och snordyr! Hon sa rosor gjorde henne glad på en sådan till gjord sthlm dialekt. Men jag vet själv att jag nästan hade kunnat döda för en te kopp som den. Så det var trevligt att höra hennes mobil samtal innan jag cyklade hem.
Satte på p3 gjorde en jätte god fika och njöt av livet, att allt flyter, att allt går, av fågel sång, fin musik och härliga tankar igenom rödions högtalare.

Sedan kastade jag ihop en pick nick som jag överaskade sofie. cyklade på rekod till stan. Tjo!
Vi gick runt på amesty och njöt av loppis, och jag hittade inget(!) vilket passade min plånbok fint. Hem till sofie och åt mat innan vi cyklade till hamnen och jag bjöd på pick nick. Hallon muffins och kaffe i solsken och blåst. Glittrande vatten och filosofiska tankar.

Så här fint var det:




Så många mil att gå innan vi somnar.







glitter vi vatten.



Så länge har vi left på hopp..Och nu lever vi mer än någonsin



Ja vet att man ser mina trosor att jag ser knas ut.
men bilden ska för medla en kännsla som jag gillar
När vinden ta tag i min kjol på sådant fint sätt


Man kan säga så här att i dag har jag fått allt jag gillar; fin vändskap, fin sommar lunch, härlig sol, loppis och picknick. Kan det bli bättre?


Det är knappt.

Inga kommentarer: