onsdag 14 maj 2008

Flum och onsdag.

(Jag somnar halv tolv, det är för sent, jag kommer i obalans och nynnar hela dagen på en hit ifrån 80 talet. Du säger att jag sjunger fel, jag sjunger falskt och försöker memorera varje ord i versen baklänges. För när allt kommer om krig vet inte jag vad jag vill göra efter gymnasiet. Jag hört att det läser så i assen, bak länges så varför inte?
Jag har packat en väska till dig. Jag la ner allt, men jag tror att jag kommer få plats. Vi mellan landar i London.
Du dricker morgon kaffe jag går vilse ibland terminalerna. Sedan snurrar jag på min jord glob du lovar mig att vi åker dit mitt finger hamnar på.
Men vitt jag vet så snurrar jorden än, alldes för snabbt. Jag somnar halv tolv, det är för sent. Det är för sent, det är för sent och när allt kommer om kring, varför inte?)



Äter glass på storget i solsken, tutti frutti stösel och mjukglass. Pluggar och plockan unan och suckar och lyssnar på musik. Pratar i telefon.
Två unga pojkar knackar på min dörr, de vill komma in och prata om gud med mig. Jag vill inte och låser dörren.
Blädrar i vackra turist böcker och drömmer, jag gör onödiga saker som att leta efter fina skrivbord till mitt nya rum jag ska inreda i sommar.
Jag går en vacker prommenard med vackra milla. Vi pratar om livet, om likgiltligheten, tröttheten, plugget och om att leva nu. Himmlen är rosa, luften smakar och doftar blomma.
Vi planerar in en fika hemma hoss mig i morgon, men färgade glas, vacker glaskaraf och grön bricka. Jag säger att vi ska dricka saft i solen. Sedan försöka plugga.
Fint!

Jag måste erkänna att jag är jätte trött.

Inga kommentarer: