lördag 22 december 2007

Vissa personer lever sina liv bakom ner dragna rullgradiner.

Det är natt
Telefon singalen bryter tystnaden.
Plast stjärnorna i taket lyster.
Jag säger något om att det är bättre att prata med folk på natten än på dan.
Du drar någon histora om en pojke som väntade en heldag på att flickan skulle ringa.
Om hand svett och om att stirra på telefonen timmar utan att den ringer.
Jag skrattar
Drar täcket närmre huden.
Jag fyser så mycket nu för tiden.
kanske är beror det på december
kanske
är det den dära förkylningen som aldrig riktigt bryter ut
Utan bara retas med mitt emunförsvar.
Det var något jag hade tänkt att säga till dig
Men så sa vi hej då
det var inte så viktigt
När jag läger ifrån mig telefonen
Finns bara tystnaden i kvar
Jag somnade aldrig i natt
Men det blev morgon ändå
Vaknade upp vid 10 tiden
Log åt att jag faktist har jullov
Njöt av att börja spela julmusik och ligga kvar i sängen med varmen ett tag till.
I skeet i från adventjulstaken.
Jultomten av porsling ler tillbacka till mig.

Jag ligger kvar i sängen en timme och läser (lyssnar) På boken "kära ingen" Den fångar mig så att jag aldrig vill gå upp.
Sedan dansar jag runt i köket samtidigt jag äter fukost och alla tanar snurrar runt runt.
Jag tränar pilates fram för tv, det får mig att tänka på USA och USA får mig att tänka på mariah carys jullåt. Nynnar på den medans jag städar rummet.
Mamma lagar kokt fisk och vit sås med potatis. Jag gillar inte kokt fisk vit sås och potatis. Mår nästan illa av lukten och undrar om jag kan klara mig utan mat fram till kvällen då jag och pappa ska laga pizza. Förstår nästa sekund att det är omöjligt, blir väl så att jag får vända ihop något själv.
Tänker om och om igen att jag borde göra mig i ordning, gå in duchen och klä på mig något vetigt. Men viljan är inte tillräckligt stor så jag hamnar här och skriver blogg i stället.

Jag ska slå in alla julklappar i dag, jag ska övningköra och om jag har deciplin ska jag ner till körskolan för teori. Yeppi vad tråkigt det är!
Jag ska laga pitzza och tycker att vi i kväll ska hyra filmen "vive en ros".

Denna dagen kommer inte vakna
Redan vid fyra kommer skymmningen
Då kommer allt somna om igen.

Inga kommentarer: