måndag 24 december 2007

Det är en God jul!


Julen är till stor del hysteri men oj vad jag gillar den ändå, tycker verkligen om julen ändå. Någon form av hat kärlek.



Dagen till ära har jag haft på mig mitt senaste loppis fynd.
Lite så där jul grans insperat. Snyggt snyggt.

Resume av julafton.
Med två bort fall i from av mormor och morfar tog det ett tag innan familjerna kom in i rätta julsträmmingen. Men så här är min släckt på julafton , vi sjunger hej tomte gubbar till fönster ruterna håller på att spricka, vi skrattar så hög att kristall kronan skällver, den som pratar högs får tala de andra kan bara få försöka höras. Vi äter hur mycket julmat som hälst och allt ska vara hemma gjort, då menar jag verkligen allt. När vi har ätit lägger vi och sover där det finns plats, det vill säga soffer, trä golv, sängar och fotöljer.
Det ligger alltid lite stress i luften på något konstigt vis. Och julklapparnas öppnas i försikigthet med för tacksamhet.
Sedan flyr kussinerna och där sitter familjen och forstätter öppna julklapparna som nästan aldrig vill ta slut.
Sedan äter vi ännu mer och slocknar framför tv.

Jag har fått jätte mycket fint för att nämna lite så klännig, koffa, stumpebycor, lovika vantar, cd- skrivor, te kanna, te koppar, te sil, datorskärm, dagbok, smycken mm

Nu sitter jag är i ett julmys rus och matier lycka.
En vis kännsla fyller mig.
underbart.

God jul på er alla!

Inga kommentarer: